EMC Rotoplus LUC + BRILL – Polerowania lakieru na wysoki połysk

Przemysłowa linia do automatycznego polerowania oraz brylantowania frontów meblowych w wysokim połysku. Linia może być komponowana z jednego lub dwóch modułów ROTO LUC (polerujących lakier pastą polerską) oraz zazwyczaj jednego modułu ROTO BRILL (wykańczającego element za pomocą mleczka polerskiego). Pomiędzy modułami zastosowane są transportery taśmowe do przemieszczania elementów. Typowo do osiągnięcia wysokiego połysku wymagane jest dwukrotne przejście elementu przez moduł LUC i jednokrotne przejście przez moduł BRILL.

Prędkość robocza podawania elementów zazwyczaj ok 1 m/min. Szerokość robocza 1.3 metra. Wydajność produkcyjna na poziomie do 250 (wersja 2 zespołowa) lub 500 m (wersja 3 zespołowa) w ciągu zmiany roboczej. Wydajność zależy oczywiście od stopnia wyłożenia transportera oraz stosowanych past polerskich.

Możliwe jest dostarczenie linii 2 modułowej i późniejsze rozbudowania do linii 3 modułowej.

Najbardziej pracochłonna dla operatorów czynność polerowania jest wykonywana przez maszynę LUC. Producent wychodząc naprzeciw klientom z ograniczonym budżetem opracował rozwiązanie gdzie jedna maszyna w takcie cyklu roboczego poleruje dwukrotnie elementy. W takim rozwiązaniu możliwa jest inwestycja tylko w moduł LUC i późniejsze rozbudowanie do wersji przelotowej.

Gwarancja perfekcyjnego polerowania nie tylko elementów białych ale również kolorowych i czarnych. Rozwiązania techniczne zastosowane w Rotoplus pozwalają uzyskać wydajność i efekt polerowania niedostępny w prostszych maszynach. ROTO LUC i BRILL zachowuje stałą siłę nacisku na element, polerowanie jest równomierne na całej płaszczyźnie. Nie występują miejscowe wady jakościowe wynikłe ze zbyt długiego polerowania bączkiem w danym miejscu, świńskie ogonki itp. Maszyny kontrolują prędkość obrotową, prędkość szczotek oraz prędkość przesuwu elementów. Kierunki obrotu szczotek mogą być odwracane aby uzyskać bardziej równomierny efekt polerowania krawędzi. W czasie transportu elementy zasysane są podciśnieniowo na transporterze.

Podstawowa wersja maszyny może być rozbudowana o dodatkowe szczotki na karuzeli, szczotkę przednią do wstępnego polerowania, automatyczne aplikowanie pasty / mleczka polerskiego. Przy osprzęcie podawania pasty wykonanego ze stali nierdzewnej maszyny mogą pracować z pastami na 'bazie wody’. W wypadku wykonania standardowego powinny być stosowane pasty na bazie nafty/ropy. Polecamy stosowanie past firm Menzerna, Troton i 3M z jakimi zostały uruchomione linie polerskie w Polsce. Zalecane jest aby wierzchnia warstwa lakieru był bezbarwna, ale nie jest to wymóg konieczny. Przy stosowaniu wierzchniej warstwy pigmentowej, należy produkcję ustawić od kolorów jasnych i stopniowo przechodzić na ciemniejsze. Powrót do kolorów białych, będzie wymagał przepuszczenia kilku elementów płyty do oczyszczenia szczotek.

Jeżeli w cyklu produkcyjnym ostatnie szlifowanie lakieru wykonywane jest zespołem poprzecznym na szlifierce szerokotaśmowej, to pierwsza maszyna LUC może być wyposażona w szczotkę poprzeczną w celu bardziej agresywnego polerowania wstępnego w poprzek rys pozostawionych przez szlifierkę.

 

Linie polerskie EMC ROTO LUC BRILL pracują w największych polskich zakładach, dziennie polerują tysiące metrów kwadratowych elementów, przy minimalnej obsadzie pracowników. To sprawdzona technologia której można zaufać.

 

 

 

Linia rozbudowana o dodatkowy moduł LUC

Michał Warzec

    Tel.:+48 601 657 842




    Podanie maila jest równoznaczne z wyrażaniem zgody na otrzymywanie informacji handlowej i marketingowej

    *Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

    Charakterystyka

    Szerokość transportera: 1350 mm

    Prędkość pracy typowo: 0.8-1 m/min

     

    Translate »