Nie tylko do przemysłu meblowego

ROZMAWIAMY Z LUCĄ VENTURINI, PRZEDSTAWICIELEM FIRMY EPISTOLIO, PRODUCENTEM ROBOTÓW LAKIERNICZYCH. – Do jakich branż dedykowane są roboty firmy Epistolio? – Roboty, które produkujemy, doskonale sprawdzają się w przemyśle meblowym, są popularne szczególnie w malarniach lakierujących krzesła. Szkielety krzeseł to skomplikowane bryły geometryczne, a nasze roboty z łatwością radzą sobie z tym zadaniem. Jako producent chcielibyśmy […]

ROZMAWIAMY Z LUCĄ VENTURINI, PRZEDSTAWICIELEM FIRMY EPISTOLIO, PRODUCENTEM ROBOTÓW LAKIERNICZYCH.

– Do jakich branż dedykowane są roboty firmy Epistolio?

– Roboty, które produkujemy, doskonale sprawdzają się w przemyśle meblowym, są popularne szczególnie w malarniach lakierujących krzesła. Szkielety krzeseł to skomplikowane bryły geometryczne, a nasze roboty z łatwością radzą sobie z tym zadaniem. Jako producent chcielibyśmy podkreślić, że można wykorzystać naszą technologię w wielu innych gałęziach przemysłu, nie
tylko w przemyśle drzewnym.

– Jakie rozwiązania wyróżniają roboty firmy Epistolio?

– Roboty lakiernicze Epistolio wyróżnia, spośród wielu innych, prostota programowania. Operator „pisze” program wodząc robota za ramię i jednocześnie lakierując. Robot zapamiętuje ruchy, następnie je odtwarza z doskonałą precyzją. Wywodzimy się z branży meblowej, ale technologia, która oferujemy, znajduje doskonałe zastosowanie w wielu innych sektorach, jak metal, plastik,
ceramika itp. Epistolio w ostatnich latach zrealizowało wiele projektów związanych z powlekaniem plastiku i metalu specjalnymi produktami. Mamy bardzo ciekawe realizacje instalacji
w sektorze automotive czy rolniczym. Nasze roboty odtwarzają ruch ludzkiej ręki, natomiast rodzaj realizowanej aplikacji może być dowolny: lakierowanie na mokro, w tym metodą elektrostatyczną, malowanie proszkowe, aplikacja kleju, emaliowanie.

– Od kiedy jesteście obecni w Polsce?

– Polski rynek jest nam doskonale znany, szczególnie w sektorze meblowym mamy wiele maszyn sprzedanych i pracujących w polskich fabrykach nawet po 8-10 lat. W Polsce dystrybutorem naszych roborobotów jest firma ITA, która zapewnia profesjonalną opiekę wykwalifikowanych handlowców i doskonały serwis na terenie całego kraju.

– A jakim rynkiem jest Polska? Jak wygląda rozwój implementacji technologii w polskich firmach i czy są one skłonne do optymalizacji kosztów produkcji poprzez zakup robotów?

– Jesteśmy w trakcie realizowania kilku bardzo ciekawych projektów w Polsce związanych z lakierowaniem metalu, widzimy duży potencjał w tej branży i nadal niską świadomość zalet
oferowanej przez nas technologii robotyzacji procesów lakierniczych. Stąd też decyzja o tym, aby pokazać się na targach Expo-Surface w Kielcach, które okazały się bardzo interesującym wydarzeniem branżowym. Naszym celem jest uświadomienie potencjalnym klientom, że za stosunkowo niewielkie pieniądze są w stanie nabyć rozwiązania wysoko zaawansowane technologicznie, zautomatyzować procesy w swoich firmach, poprawić jakość i powtarzalność, redukując przy tym zatrudnienie.

tekst: GRZEGORZ PETKA

redakcja@lakiernictwo.net

Translate »